Minnan luokka

Viikkosuunnitelma viikolle 17

Hei! Oppilaiden kevätlukukauden neljästoista kouluviikko on jälleen jo torstaissa. Säät ovat ottaneet kevään etenemisen suhteen takapakkia, mutta muuten asiat etenevät suunnitellusti.

Tällä viikolla kävimme kevään viimeisen Pif-center -reissun 3.-4.luokan kanssa ja se meni hienosti. Annoin oppilaille positiivista palautetta homman toimivuudesta; he tekivät asiat ohjeiden mukaan ja hyvällä mielellä. Lopuksi kaikilla oli hiki päässä ja varmaan kainalossakin 😊
Eilen meillä oli myös erityinen päivä, sillä koululla oli 21 koulutusalan vierailijaa Meksikosta, Espanjasta ja Guatemalasta. Harmi, että nelosilla oli lyhyt päivä eivätkä he ehtineet kuin vähän tervehtiä vieraita, mutta kolmoset pääsivät musiikin tunnilla ”tosi toimiin”. He esiintyivät tosi reippaasti koko isolle ulkomaalaisten joukolle. Oppilaat saivat lopuksi tosi raikuvat aplodit sekä valtavasti ihastelua osakseen <3

Huom!

·       pe 19.4. -> 3.lk EN -sanakoe (kpl 10 tummat sanat)

·       to 25.4. -> 3.lk kirjastoon (kirjailijavieraana Roope Lipasti)

·       to 25.4. -> yhteinen musiikkihetki 3.-4.luokan sekä kouluvaari -Martin kanssa

·       ma 29.4. -> vapputeemaista toimintaa ulkona 6 eri ryhmässä 2 ensimmäistä oppituntia. Kouluun saa tuoda 5€ vappukioskin ostoksilla käyntiä varten.

·       ke 1.5. vappu -> vapaa!

·       pe 3.5. -> ystäväluokkatoimintaa Kirjalan ja Sunnanbergin koulujen kanssa keskuspuistossa. Mukaan saa ottaa pienet omat eväät.

Etenemissuunnitelmaa:

AI:
3.-4.lk: Kirjoitamme eteenpäin tarinaa otsikolla ”Kadonneen timantin arvoitus”. Pidän myös molemmille luokille sanelut ja teen pieniä testauksia seuraavilla viikoilla.
3.lk: Harjoittelemme kirjoittamaan tietotekstin sekä tutustumme satuhahmoihin.
4.lk. Tietoteksti ja uutinen.

MA:
3.lk: Kertolaskujakson tehtävät jatkuvat.
4.lk: Mittaamista ja arviointia -jakso -> kpl 38 – 40.

EN:
3.lk: Aloitetaan kpl 11 ”Rainbow soup”. Ruokasanoja. Sanakoe kpl 10 tummista sanoista pe 19.4.
4.lk: Kpl 11: ”Old news”. Harjoittelemme adjektiivien vertailua.

RU A2:
Kpl 8 ”Lys kläder”. Opimme vaatesanoja, lisää lukusanoja sekä adjektiivien taivutusta.

YM:
Ryhmätöiden loppuun saattaminen tuotantoeläimiin liittyen.

HI:
Paikallishistoriaan tutustuminen jatkuu.

US:
Jakso Jeesus parantaa ja tekee ihmeitä. Kpl 22. Avunpyytäjiä sekä kpl 23. Jeesus tekee ihmeitä.

LI:
Li -tunnit koululla. Pelejä ja juoksuleikkejä.

KU:
Neloset tekevät vappukioskimainoksia ja -hinnaston, koko luokalle joku uusi, keväinen työ.

KS:
4.lk: pajassa ns. ”kovat käsityöt” kevätlukukauden ajan Jarnon johdolla.
3.lk: ns. ”pehmeät käsityöt” kevätlukukauden ajan Anna Leenan johdolla.

MU:
Pidämme pienen konsertin yhdessä kouluvaari -Martin kanssa to 25.4. Luokka esittää 4-5 kappaletta, samoin Martti. Harjoittelemme ”konsertin” ohjelmistoa. 😊

Rentouttavaa viikonloppua, Minna 😊

Läksyt: